Landet i svartvitt

Jag tror att dom här bilderna är från 1967 ungefär, på vissa stog det ingenting, men jag tror att det är från samma år alltihop. Farfar, Farmor och skutt myser på framsidan:
Mamma är stolt efter en lyckad fisketur (är det verkligen du som har dragit upp dom?):
Rabatterna såg helt annorlunda ut när farmor levde, för då levde nämligen blommorna också..
Det enda som fortfarande blommar är rosen som farmor plockade med sig från Farfars barndomshem uppe i Jämtland men den blommar desto mer och gör dessutom tappra försök att sprida sig på tomten vilket den mer än gärna får!
Det här var ingen ovanlig syn när älskade Farmor och Farfar var ute på landet. På Datta (aka Farmor)såg man oftare baken upp i vädret än huvudet, då hon alltid gick och rensade i gångar och rabatter:
Pappa sitter och har det skönt på bryggan, å inte en dag äldre har han blivit sen dess, underligt ;)
Jag tror i och för sig att den här bilden på min älskade mamma är från västkusten men den är så fin att den var tvungen att vara med =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0